Sunday 6 January 2019

Top 5 Shopee Item

Assalamulaikum,

Sebagai suri rumah, shopee antara Apps wajib yg ada dlm phone yg pasti dilawati setiap hari. Ia bagaikan terapi mata, hati dan segala mcm lagi. Bila lagha n melayan tu boleh jadi 2 jam lebih hadap. Tapi biasanya yg lama hadap yg x beli. Ok kat sini nak kongsi bbrp barang yg aku beli, aku puas hati dan aku bersyukur + berbaloi membelinya.

1. Portable sewing machine
Harganya jauh lagi murah dari mesin jahit industri. Tapi kegunaannya sangat menepati utk kegunaan harian. Utk mereka2 yg ada basic menjahit ni mmg senang sgt nak guna. Utk mereka yg baru pertama kali, jgn risau ada manual. Tinggal nak dan mahu je. Aku guna utk apa? Banyak:
Seluar celah kangkang koyak, seluar dalam koyak, pinggan getah longgar, alter langsir, jahit langsir pun boleh. Alter sekolah sekolah, jahit  lencana sekolah, baju koyak. Mmg terbaik!

2. Matress protector
Kalau lah aku kenal benda alah ni wujud masa awal2 beli tilam dulu, xdelah peta kat tilam๐Ÿ˜‘. Biasalah, ada anak, muntahlah, kencinglah, tumpahkan air. Kita punya peluh dan air liur pun adakan. So balut ni siap2 br balut dgn cadar. Lps ni takde ralat sgt kalau berlaku apa2 pertumpahan air atas tilam. Tilam nak guna lama, walau ada artikel kata stp 5 tahun tukar.

3. Vacuum midea
Yg ni mmg sgt berbakti. Aku dulu bukan rajin nak menyapu. Sapu2 habuk terbang. Cari penyodok lagi atau sapu ke surat khabar pastu bungkus buang. Adus banyak keje. Skrg ada ni, on suis vacuum, kipas still on, vacuum je. Agak2 pemalas lps 2 3 kali vacuum dlm seminggu br buang habuk dlm bekas dia. Dulu pernah dpt cabutan bertuah vacuum yg gabak tu. Sejak ada yg ringan, mudah ni, x pandang dah tu. Duk dlm stor je. Yg ni function dia satu je. Bunyi agak bising, wayar sangat panjang. Harga mmg ok sgt dgn function dia. Rasa2 keluarga nak dtg, mmg boleh pas kat anak utk vacuum. Laki kau yg kejung blur tu pun blh buatkan punya.

4. Langsir
Jangan sangka murah,  kain x tebal n corak x WOW. Mmg cantik. Aku alter sikit taruk kat rumah mak. Gabung warna pink + biru gelap. Perghhh. Ada mesin jahit lah katakan.

5. Boys Shirt


Nampak sangat mak org barang yg aku pilih ni. Haha je mampu๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜


No comments:

Post a Comment