Thursday 3 January 2019

Happy New Year 2019

Assalamualaikum,
Sumber: Google


Byk yg terlepas tulis pada 2017 dan 2018. Tak dinafikan ada rasa kecewa. So tahun ni rasa dia lain maciaaam sikit, seiring dgn pengenalan ke usia 3series. Wehuii tua dah aku ni😆😆. Sampai apabila berjumpa dgn kenalan perempuan baru mesti diorg panggil aku kak. Aku rasa mcm ekkkk😕. Bila dpt tahu umur diorg, ok aku mengaku aku kakak. Ades😅

So bila dh masuk angka dpn 3 ni, faham2 lah, rasa lama juga hidup. Byk pengalaman baru, bertambah usia bermaksud makin dekat dgn penghujung kita. So apapun kita positif dan dlm masa sama baiki diri. Ok tanpa tak malu lagi aku nak kongsi azam aku utk tahun ni. Mana tahu leh inspire org yg rasa mcm xde apa nak diazamkan😜

1. Nak kurus. Dari 59kg ke 53kg (wajib ada stp tahun 😆)

2. Berani bawa motor (sampai bila sekangkang kera pun bawa kereta)

3. Tingkatkan ibadah kurangkan lagha (dah tua oitt, diri wajib tambah Tahajjud dan Dhuha)👼👼

4. Tadabbur Al Quran (wajib baca tafsir juga)

5. Bulan2 simpan duit at least RM150. Cukup 6 bulan each beli emas (nak tindik dan cincin). Lebih simpan.

6. Nak guna duit kutu dari tahun lepas yg x sampai2 lg turn, buat guna bayar Daging Korban

7. Berbuat baik, sedekah, hadiah, tolong dgn mak, siblings, anak buah, kawan2

8. Jalani hidup sihat, jaga makan dan exercise

9. Sedekah every week walaupun min RM5

10. Satu bulan satu buku. Setiap hujung bulan kita share content, moral of stories etc

11. Buat photobook. Keep memories, with stories

Rasanya cukuplah tu kot. Nanti Insya Allah umur panjang kita tick dari semasa ke semasa, buat post mortem ke apa ke, keep on update dgn azam aku tahun ni. Bagi semangat sikit ye yob.

Bye~


No comments:

Post a Comment