Saturday 5 January 2019

1 Buku untuk 1 Bulan

Assalamualaikum,

Aku dari zaman belajar suka buku. Zaman fb x berapa famous, smartphone masih belum trend, buku@novel tmpt aku hbs kan masa. Skrg busy dgn anak2, tgk hp lg senang dr nak jinjing novel tebal. Tapi ada masa rasa kosong.

Rindu bila hbs baca rasa penuh dada dan kepala. Buat aku rasa I do gain someting from book. It make me think, reflect and motivate myself to be better. Tak kisah lah dari segi moral, eksperesi dan action yg ada. Ia memberi impak yg lama dlm diri. So disini aku cabar diri aku dgn 10 buah buku utk tahun ni. Aku spare 2 buku kalau2 ada buku baru yg maybe akan dibeli dikemudian hari.

So kita senaraikan siap2:

JAN  : Bukan Sekadar Homeschooling
FEB  : 3Kertas, 3Krayon, 3Pensel warna
MAC : Bagaikan Puteri
APRIL : Surprise Me
MEI.    : Yusuf dan Zulaikha
JUN.    : Adapt Adulting
JULAI. : Didiklah Dari Hati
OGOS. : Helping Children Succeed
SEPT.  : How to stop Worrying
OKT.   : Ungu Karmila
NOV
DIS

Novel yg best. Kalau bujang dulu, dlm 3 hari boleh hbs baca.

So dh jadi mak, mmg buku mcm ni yg dicari. Baca x habis2. Rasa sayang sgt. Content yg eye opening. Please lh kasi khatam

Saja try. Hope can gain something from these books

No comments:

Post a Comment