Wednesday 10 December 2014

[REVIEW] Bersalin di Gombak Medical Centre

Aku rasa aku terperasan akan kewujudan GMC melalui pembacaan pengalaman bersalin oleh seorg blogger ni. Bila wanita tersebut mengatakan tempat ni best, bagus n segala, tambahan pula di Gombak, mmg aku terus rasa nak bersalin di GMC. Luahkan niat pada suami, dan suami sprt setuju. Dia pun kalau boleh nak anak lahir di Selangor. Ada bbrp faedah bila menjadi anak Selangor. Hari berlalu pergi, aku rasa mcm tak nak susahkan kewangan suami. Yelah swasta mesti mahal. Last2 rupanya suami kata company cover up to RM2000. Syukur sgt. Rezeki aku agaknya bersalin anak pertama di swasta.

Masuk minggu ke 32 aku daftar dan buat check up yg biasa ibu2 mengandung buat kat KKIA. Nurse dan Doc lembut dan baik melayan. Terutama Doc. Rasa mcm terkesima dgn kelembutan dan tutur kata yg Islamik. Mmg tak salah lg pilihanku. Sekali keluar bil, gulppp telan air liur juga. Bagi aku agak mahal. Dlm RM110 begitu kami perlu bayar. Dah mula hesitate. Doc bg appmnt utk minggu ke 36. Aku teragak2 nak pergi ke tak. Dan aku pergi juga. 

Appmnt kedua aku terus booking dlm RM500, ambil pakej kedua iaitu total dlm RM1800. Appmnt ni aku jumpa Dr Hamizah. Sama nama dgn aku. Beliau yg akan handle case aku. Oklah dia bg next appmnt time aku 38w. Dan sekali lg aku kene byr utk appmnt ni dlm RM96. Adeeihh. Bgtahu suami, suami sengih jelah dalam kepasrahan. 

Appmnt ke3 ni aku tak dtg pada tarikhnya. Aku dtg time aku 39w. Punya lah pujuk baby agar cpt keluar agar x perlu buat check up lg. Tapi nak buat mcm mana, aku pun check up buat kali ke 3 dan bayar lg RM96. Baby disahkan besar tapi aku dibenarkan utk overdue. Next appmnt pada tarikh due ku 25 Sept. Mmg aku tak gi. Aku tahan je utk pergi time dh nak bersalin nanti.
Oklah aku bersyukur aku mendapat layanan baik dan mesra dari staff. Cuma Dr. Hamizah ganas sikit bila buat VE. Terjerit aku kesakitan. Overall servis bagus dan memuaskan. Diorg tahan je tak nak czer aku yg telah sakit 13jam dlm LR. Kalau swasta lain aku rasa kalau 6jam dlm LR dh selamat kene czer dah. Mereka ni mcm org awam yg seboleh2 tak nak kene czer. Bersyukur sgt. Memandangkan aku lama di LR aku stay 2 malam di GMC. So harga naiklah sikit. Dalam RM2300 semuanya. Walaupun terlebih bajet, tapi syukur kami masih mampu menanggungnya dr segi kewangan. 

Di GMC, nurse ada siap2 tanya nak BF ke after bersalin, so jgn risau mereka mementingkan kemahuan kita. Tapi mereka x mesra BF sgt. Terkial2 aku belajar nak susukan Ammar, nurse tu just senyum2 n tunjuk sikit2 je kat aku. Hmm takpelah, at least dia senyum kat aku. Hahaha.Kakak aku pun terpengaruh nak bersalin di sini. Hehe. Best kot swasta, suami blh teman, visitor boleh dtg bila2 masa. Yg penting GMC bukan mengejar profit (I guess...). Oklah nak kongsi gmbr bilik aku.


Aku ambil bilik Dahlia. So overall ok je bilik ni. Lupa nak tangkap gmbr tandas dan makanan yg disediakan. Tp oklah. Memenuhi standard kemanusiaan dan wang yg dilaburkan

 
Sila abaikan wajah ku yg kusam kelam tu


Kakak ku yg terpengaruh. Dapat bilik yg sama


Ustaz yg masuk tv pun pilih tempat yg low profile mcm ni. Ni yg bangga dgn ustz ni.

No comments:

Post a Comment